Helpdesk Klanten
Ik kan niet bij mijn Azure Fileshare
Sommige providers, zoals Ziggo, blokkeren de toegang tot TCP poort 445 (SMB/CIFS). Deze poort moet open zijn om te kunnen verbinden met een Azure Fileshare. Via Ziggo gaat dit dus niet.
Nieuwe lay-out Xelion Windows App
Per 21 oktober 2024 heeft de Windows Xelion App een nieuwe gebruikersinterface, mede door de veranderde huisstijl van Xelion. Ook de indeling is een beetje gewijzigd. Zie deze video voor een korte introductie: ...
Waar vind ik de handleiding voor Xelion
Op deze pagina staan Quickstarts, FAQ's en video's voor Xelion eindgebruikers: Xelion User Documentation
Installatie Xelion App / Softphone
Alle installaties van de Xelion client app, dus zowel voor Android, IOS als Windows, vindt u op: https://softphone.xelion.com De installatie van de Xelion App kunt u ook doen vanuit de Google Playstore (Android) of Apple Store (IOS). De klassieke ...
Postvak IN wil niet bovenaan blijven staan in Outlook
Soms staat het Postvak IN niet bovenaan in een Outlook map. Verslepen van het Postvak IN naar boven helpt niet: na verloop van tijd zakt het Postvak IN weer naar beneden. Wat wel helpt is het naar onderen verslepen van alle mappen die boven het ...
Eénzijdige of geen audio na doorverbinden van of naar een Chromebook
Wanneer een gesprek wordt doorverbonden van of naar een Chromebook kan het voorkomen dat er sprake is van éénzijdige audio (de één hoort de ander wel, maar andersom niet) of van helemaal geen audio (de bellers horen elkaar niet). Oplossing: Zet het ...
Wat is SIP ALG en waarom moet het uit?
Wat is SIP ALG? SIP Application Layer Gateway oftewel SIP ALG, is een speciaal stukje software in NAT (Network Address Translation) routers. Het is standaard ingeschakeld op veel commerciële routers en internetgateways (modems). Hoewel SIP ALG ...
Wat is latency in VoIP telefonie (Engels)
What is Latency in VoIP? Every business needs a reliable phone system. That’s why when it comes to choosing a phone system, businesses tend to have a few top priorities: Cost Technology efficiency Quality In terms of the first two priorities, it ...
Mijn e-mail adres verstuurt spam
Niemand krijgt graag spam. Je maakt jezelf er dan ook niet populair mee als er ineens vanaf je e-mailadres allerlei spam verstuurd wordt. Bovendien krijg je zelf een lading e-mails terug die niet verzonden konden worden omdat het adres niet (meer) ...
Wat betekenen al die tonen die uit een telefoon komen en hoe heten ze?
In dit Wikipedia artikel wordt dat perfect beschreven
Primair scherm instellen in Chromebook tbv Xelion
Bij het gebruiken van een extra scherm op een chromebook blijft het scherm van de chromebook het primaire scherm zodat daar ook het gespreksvenster op verschijnt. Bij de instellingen van een chromebook kan het primaire scherm wordt gezet op het ...
Waar vind ik informatie over Xelion en ChromeOS (Chromebooks en Chromeboxen)?
Kijk op onze CNE Academy: https://cne.academy voor instructiefilms
Waar vind ik rechtenvrije wachtmuziek voor mijn (Xelion) telefooncentrale?
Via onze partner Teksten Inspreken www.teksteninspreken.com hebben we 10 rechtenvrije wachtmuziekjes voor u geselecteerd. U bent dus geen SENA rechten verschuldigd. U vind ze hier: https://teksteninspreken.com/index.php/wachtmuziek U kunt ook ...
Hoe voeg ik een mailbox/postbus toe aan Outlook Web ?
Standaard geeft Outlook Web alleen uw eigen postvak weer ook al heeft u meerdere postbussen toegevoegd aan Outlook. Om ook in Outlook Web meerdere andere postbussen toe te voegen, ga als volgt te werk. Klik met de rechtermuistoets op de bovenliggende ...
Teksten aanleveren om in te laten spreken
Voor klanten van CNE spreekt Peter teksten in ten behoeve van de telefooncentrale. Daarvoor moet er wel aan een aantal voorwaarden worden voldaan: 1. De in te spreken tekst moet altijd volledig worden aangeleverd. Dus niet iets als 'zeg maar iets ...
Wat is een spraakkanaal ?
Een spraakkanaal is wat vroeger, in het analoge tijdperk, een 'lijn' werd genoemd. Je kan dus even zoveel gesprekken tegelijkertijd voeren als dat je lijnen/spraakkanalen hebt. Daarbij moet je ook rekening houden met de extra lijn die je nodig hebt ...
Openingstijden CNE helpdesk
Openingstijden per 5 juli 2021 In het licht van ons voortdurende streven om de kwaliteit van onze dienstverlening te optimaliseren, gaan we de openingstijden van de telefonische helpdesk per maandag 5 juli aanstaande aanpassen. Hierdoor kunnen we ...
Zijn er standaard teksten beschikbaar voor (Xelion) telefooncentrales ?
Ja, diverse standaard teksten zijn te downloaden op https://teksteninspreken.com/standaard
Microsoft 365 MFA instellen.
Inloggen in Microsoft 365 kan met uw gebruikersnaam, uw standaard e-mailadres, en een wachtwoord. Hiermee is uw account nog niet helemaal goed beschermd. Als een hacker achter uw wachtwoord komt dan kan deze bij al uw gegevens komen, denk aan uw ...
Audiobestanden voor uw (Xelion) telefooncentrale
Als u zelf audiobestanden wilt aanleveren voor het gebruik in uw (Xelion) telefooncentrale moeten deze audiobestanden voldoen aan de volgende eisen: Audio formaat .WAV (MONO) Samplerate 44.100 Hz Bitdiepte 16 bits Peak level -8 DB Bewerking Geen of ...
Een gedeeld postvak gebruiken op een mobiel apparaat (telefoon of tablet)
Als u toegang wilt krijgen tot een gedeeld postvak op een mobiel apparaat, gaat u als volgt te werk. Meld u aan bij uw primaire account in Outlook voor iOS of Android. Tik op de knop linksboven aan (home knop). Kies onderaan voor instellingen ...
Standaard applicatie aanpassen in Windows 10
Al uw pc of laptop met Windows 10 bestanden opent in de verkeerde applicatie is dat soms erg lastig. Maar gelukkig is het wel mogelijk om dat aan te passen. Bijvoorbeeld pdf-documenten worden geopend in Egde i.p.v. Acrobat DC. In dit voorbeeld dat ...
Wachtwoord Xelion aanpassen
Wil je het wachtwoord wijzigen van je Xelion account? Dan kan dat zelf gedaan worden via Xelion op de computer in de java versie van Xelion. In de versies voor Android telefoons en Apple (iPhone en Mac) en de Windows 10 app is het helaas niet ...
Wachtwoord vergeten Microsoft 365 - Office 365
U kunt uw wachtwoord op de volgende manier wijzigen als u uw wachtwoord vergeten bent: Ga naar https://passwordreset.microsoftonline.com/ als wij u gemachtigd hebben om uw wachtwoord opnieuw in te stellen. Uw id is uw e-mail adres. Verder de stappen ...
Wachtwoord vergeten voor CNE Remote Desktop (RDP) - Terminal server - Cloud werkplek
Open een browser op uw pc/laptop. Het maakt hierbij niet uit of het een Windows of Apple systeem is. Ga dan naar de volgende website: https://mail.cnehosting.nl/owa U logt dan in met uw gebruikers naam en huidige wachtwoord. Het kan zijn dat er ...
Ruimte vrijmaken op de lokale harddisk voor SharePoint/Teams data. (Windows)
Mocht u al een tijdje werken op een pc/laptop met gesynchroniseerde sites van SharePoint of Teams dan kan het zijn dat langzaam aan uw harde schijf aan het vollopen is. Er is een mogelijkheid om deze ruimte weer vrij te maken maar toch nog bij de ...
SharePoint/Teams site(s) syncen via OneDrive. (Windows en Apple)
Wilt u lokaal in de Windows verkenner/Finder de bestanden zien die u in SharePoint of Teams heeft staan volg dan de volgende stappen: Ga naar de website: https://office.com/ Er kunnen nu 2 dingen gebeuren: U komt direct op de pagina waarop o.a. uw ...
Instellen Office 365 licentie in lokale office 365 software.
Krijgt u een melding van Office 365 dat er geen licentie gekoppeld is en u heeft een Office 365 licentie waarin ook een licentie zit om de software lokaal te mogen gebruiken volg dan de volgende stappen: Open een Office applicatie. Bijvoorbeeld Word. ...
APN instellingen CNE Mobile
1.1 APN-instellingen Om zo goed mogelijk gebruik te maken van data is het belangrijk dat de APN-instellingen op het mobiele toestel correct zijn ingesteld. Dit kan via het instellingenmenu van het toestel of automatisch via ...
Hoe bereik ik de CNE helpdesk?
De CNE helpdesk is op werkdagen bereikbaar tussen 08:30 en 17:30 op telefoonnummer 088 - 766 76 77 Per mail zijn we bereikbaar op het email adres: support@cne.nl Uw mail wordt opgenomen in ons ticketsysteem en u krijgt automatisch een antwoord met uw ...
Als ik met de Xelion App bel, zie ik een onbekend nummer in beeld
Als u de Xelion App op uw smartphone gebruikt in de 'call-through' mode (doorschakelbellen) dan belt uw mobiele telefoon eerst naar de Xelion en vervolgens belt de Xelion naar het nummer wat u heeft gekozen. Vandaar de term 'doorschakelbellen'. Om ...
Kan ik de autostart van Xelion uitzetten?
Wanneer u de Xelion6 softphone installeert, wordt deze standaard voorzien van automatisch opstarten. Wanneer u dit wilt uitschakelen kunt u dit via het register uitvoeren door het bijgaande bestand e te downloaden, uit te pakken en te starten vanaf ...
Call pickup *8 werkt niet
De meeste toestellen verlangen een # na een gebeld nummer. Dus *8# werkt waarschijnlijk wel. Soms werkt even een paar seconden wachten ook.
Herstellen van de Xelion Softphone als deze niet werkt \ Java Cache legen
Open het startmenu, en zoek naar Java. Als het goed is verschijnt er een programma genaamd "Configure Java". Het startmenu met een zoekopdracht naar "java" Het Java Control Panel Klik op "Configure Java" De Java Cache Viewer zal openen. Klik op ...
Kan je ook via het datanetwerk bellen met de Xelion App?
Met de komst van de nieuwe Xelion app kun je door middel van doorschakelbellen perfect vast/mobiel combineren, maar wat nu als je in het buitenand zit of je wilt mobiele gesprekskosten besparen? Op Android telefoons en tablets kun je dit oplossen ...
Hoe kan ik doorverbinden met de Xelion app?
Alle handleidingen en instructiefilms staan op deze website: Xelion User Documentation
Met mijn Xelion app krijg ik de melding: Melding doorschakelen met voorwaarden actief
Zet in uw toestel 'anoniem bellen' uit. Bellen met de Xelion app in combinatie met 'doorschakelbellen' vereist dat u uw mobiele nummer meestuurt. Als u met de Xelion app anoniem wilt uitbellen, kunt u dat instellen in de Xelion app zelf.
Met welke versies van Salesforce kan Xelion synchroniseren
Xelion heeft de Webservices API van Salesforce nodig, en alleen de Enterprise en Unlimited versies beschikken over deze API. Met deze 2 versies kan Xelion synchroniseren.
Mijn status staat op 'afspraak' maar ik kan nog steeds gebeld worden
Dat is 'by desgin'. Als de Xelion status op 'Afspraak' staat, door Exchange/Outlook synchronisatie of met de hand, blijf je gewoon gebeld kunnen worden. Deze statusverandering dient slechts ter informatie voor de collega's zodat zij kunnen zien ...
Xelion meldt: - unknown host/Java exception - ongeldige gebruikersnaam/wachtwoord
Het is in de Xelion App mogelijk om een spatie te gebruiken in de hostnaam (dit gebeurt vaak bij het kopiëren/plakken van een hostnaam). Deze spatie moet er uit. U doet er verstandig aan om de hostnaam handmatig in te toetsen en dus niet de ...
Next page